Skip to content

Mustalaiset – syntyneet loisimaan

26.05.2010

Meillä täällä Suomessa on monivuosisatainen historia mustalaisten (käytetään myös nimityksiä: romanit, kaaleet, mannet) kanssa. Pitkästä ajasta huolimatta mustalaisten integroituminen valtaväestöön on epäonnistunut surkeasti (tästä voi vetää johtopäätöksiä vaikkapa itä-Afrikasta tulevien maahanmuuttajien integrotumisutopioiden toteutumismahdollisuuksista).

Iso osa mustalaisten kulttuurista perustuu irtolaisuuteen, jonka nykyaikainen muoto on normaaleista isäntävaltion tavoista ja sen kulttuurista erillään eläminen. Irrallaan olo normaaleista yhteiskunnan tavoista, velvollisuuksista ja yhteistyön muodoista ei kuitenkaan estä että mustalaiset käyttävät parhaansa mukaan hyväkseen yhteisön etuuksia ja yhteisön ihmisiä. Mustalaisilla toiminta on niin laajamittaista ja syvärakenteista yli valtiorajojen ja sukupolvien, että voi sanoa hyvällä syyllä mustalaisten syntyvän loisimaan.

Meillä täällä Suomessa mustalaisten loisimisesta on kokemusta. Useat meistä suomalaisista törmäävät tähän ilmiöön viikoittan, elleivät päivittäin. Itseasiassa tarkemmin sanottuna olemme osa tätä ilmiötä alati, koska mustalaisten rasiteosuus näkyy jokapäiväisessä elämässämme epäsuorasti mm. sosiaalivarojen kuluttamisena kun ne voisivat suuntautua johonkin oikeudenmukaisempaan ja ehkä joskus takaisin maksavaan suuntaan. Minua onkin jo pitkän aikaa ihmetyttänyt se, miksi suomalaiset antavat kaiken tämän tapahtua ja ovat vuosikymmeniä elättäneet näitä ihmisiä ja asettaneet itsensä heikompaan asemaan kuin heidän maassa elävän vähimmistön. Mikään pienempi yhteisö ei kestäisi tai edes hyväksyisi mustalaisten tapaan elävää osaa yhteisössään. Nyt mustalaiset vielä häviävät joukkoon ja näin eivät ole niin näkyvä rasite. Joukkoon häviäminen ei kuitenkaan poista kysymyksiä oikeudenmukaisuudesta ja reiluudesta.

Eräs syy tänä päivänä siihen että suomalaiset joutuvat nöyrinä elättämään näitä töykeitä loisia on kasvava rasismivouhotus ja muu monikulttuurisuuteen liittyvä aivopesu. Tällä uudella tuhon aallolla ratsastavat vanhat rasitteemme mustalaiset ja he koettavat parantaa jo ennestään hyvää vähemmistöasemaansa jo naurettaviin mittoihin. Suvaitsevuuspropagandaa onkin viljelty mustalaisiin liittyen, mutta se on ollut onneksi jokseenkin tehotonta koska tavalliset ihmiset tietävät ja näkevät arkielämässään mitä mustalaiset ovat. Siihen ei pelon, syyllistämisen, nöyrtymisen tekaistu mielikuvallinen pelonilmapiiri ole pystynyt. Vaikka Suomen ja suomalaiset pettäneet tahot hyväuskoisine hölmöineen koettavat tätä kieroutunutta ilmapiiriä luoda.

Eräitä ominaisia piirteitä mustalaisissa Suomessa on heidän röyhkeys, piittaamattomuus yhteisiä sääntöjä kohtaan, haluttomuus ottaa osaa yhteisiin asioihin henkisesti ja taloudellisesti (työnteko, yhteisölliset järjestöt, armeija), kantaväestön hyväksikäyttö ja sortaminen (lailliset ja laittomat keinot). Perusajatukseltaan on ihmeteltävää miksi mustalaisten kaltaisia hyväksikäyttäjiä siedetään, mutta todella ihmeteltäväksi sen tekee se että miksi mustalaiset voivat olla vielä niin röyhkeitä, kiittämättömiä, halveksivia hyväksikäyttämiään – heitä auttavia – ihmisiä ja kansaa kohtaan. Tämä on uskomatonta! Kantaväestö – siis ihmisryhmä joka maksaa näiden loisten elämisen – saa kärsiä mm. mustalaisten piittaamattomuudesta, huonosta käytöksestä, rikoksista ym. Miksi niin vähän voi hyppiä niin useiden silmille?

Muutamia käytännön esimerkkejä. Artikkelin alla oleva video kertoo oman tarinansa. Perusajatuksena videossa se, että mustalaiset koettivat pumpata rahaa yhteisöltä mahdollisimman paljon käyttäen epäinhimillisiä ja rikollisia keinoja. Toistan: miksi niin vähän voi sortaa niin useita? Joillakin paikkakunnilla mustalaiset käyttävät väkivallan keinoja luodakseen ilmapiiriä jossa he voivat tehdä melkein mitä tahtovat. Pienempiä osoituksia yhteisten sääntöjen polkemisesta on mm. autojen parkkeeraus miten saatuu ovien eteen ja invapaikoille. Jonoissa etuileminen, röyhkeys ja epäkohteliaisuus kuuluvat myös usein mustalaisten toimintatapohin valtaväestöä kohtaan. Sosiaalietuuksien hyväksikäyttö suhteellisesti on todella suurieroista suhteessa kantaväestöön (maahanmuuttajat mm. somalit alkavat myös olla jo kovalla tasolla tässä kyseenalaisessa puuhassa). Pienenä yksityiskohtana kuntalaiset ostavat mm. kansallis-/kansanpuvut mustalaisille verorahoillaan. Näissä sitten mustalaisten on hyvä kulkea ja halveksia suomalaisten tuulipukuja. Nauraa suomalaisille heidän hyväuskoisuuttaan. Nämä voivat tuntua pieniltä asioilta, mutta ne kuvastavat asennetta ja tyyliä millä mustalaiset toimivat yhteisössämme.

Totean nyt tässä itse varmuuden vuoksi sen itsestään selvyyden että kaikki mustalaisyksilöt eivät toimi kuten tässä olen kuvaillut. On yksilöitä jotka ovat omalla tavallaan irrottautuneet ”mustalaisheimokulttuurista” ja ”valkolaistuneet” (so. alkaneet integroitua valtaväestön toimintamalleihin ja kulttuuriin). Se millaista toimintaa, kohtelua ja asennetta nämä vähemmistömustalaiset ovat saaneet enemmistömustalaisilta, jotka toteuttavat ”syvemmin” aitoa  mustalaiskulttuuria, kertoo omaa kieltään tämän vähemmistön suvaitsevaisuudesta ja toimintatavoista. Sivuajatuksena: millainen olisi suomalaisvähemmistön asema kuvitteellisessa romanikulttuurissa, ”valtiossa”? Kuvitelkaapa.  Mutta siis kuten jokainen on huomannut ja ymmärtää että kumpi ”kulttuurin” muoto on hallitsevampi ja parasta aikaa vallitseva, mustalaiskulttuuri vai integroitumishenki mustalaisilla? Suvaitsevuuspropagandistit yrittävät epätoivosesti käyttää tarkoituperiinsä näitä vähemmistönä olevia ”valkoistuneita” mustalaisia luomaan vääristynyttä kuvaa laajemmin mustalaisista.

Tällainen törkeä ja kiittämätön toiminta mustalaisilta loisimaansa yhteisöä kohtaan voi selittyä vain isoilla kulttuurieroilla. Mustalaiskulttuuri luo tämän suuntaista toimintaa ja ihmisiä. Tätä kulttuuria ja näitä ihmisiä sitten mm. suomalaiset tukevat taloudellisesti. Tämä on kuin hoitaisi iilimatoa kehossaan ja nostaisi sen takaisin jos se irtoaa. Iilimadon vaihtaessa veren imemisreikää ei saa kivusta välittää ettei iilimato loukkaannu. Mielestäni on todella pöyristyttävää se millainen tilanne on vähemmistömme ”mustaloisten” kanssa. Olisi jokseenkin ymmärrettävää jos yhteisö tukisi taloudellisesti ja henkisesti jotain vähemmistöä että se pääsisi ongelmien yli ja ottaisia sen jälkeen osaa yhteisöön ja sen tapoihin (tämäkään ei olisi mikään pakko, yhteisöllä on oikeus elää yhteisönä sen kummemmin olla sisällyttämättä ketään muita siihen. Mutta siis jokseenkin ymmärrettävää näin) rakentavasti ja hyvässä hengessä, kiitollisina. Mutta nyt vähemmistöllä ei ole halua edes olla mukana. Sen kulttuuri mm. on sellainen. Sen lisäksi ettei se ole integroitunut eikä tulekaan, se on kiittämätön ja haitta. Tämä ei ole symbioosi ”++”-tilanne. Tämä ei ole neutraalimpi ”0+” – tilanne, vaan tämä on raaka -+ hyöty-haitta-tilanne. Kuten on jos tervettä jäntevää eläintä rasittaisi loinen.

Mainokset
49 kommenttia leave one →
  1. Anu permalink
    15.06.2010 7:09 pm

    Tänään 15.6.10 Helsingin kupeessa Porttipuiston Jysk -liikkeessä kaksi alle 30 v. mustalaisnaista käveli liikkeeseen, varastivat jotain = hälytinportti piippasi. Myyjät lähtivät samantien perään, koska toinen heistä oli nähnyt varkauden. Nämä mustalaisvarkaat eivät pysähtyneet käskystä, heitä odotti auto ovien edessä, ja samantien karkuun.

    Molemmilla naisilla n. 2000 euron arvoiset mannepuvut, jotka Helsingin kaupungin sosiaalihuolto heille kustantaa. Mulla oli mukana pieni tytär, joten en voinut yrittää otta kiinni. Ja myyjät sanoivat, ettei olisi kannattanutkaan; nämä nartut tuikkaa samantien puukolla, jos yrittää ottaa varkauden jälkeen kiinni, olivat siis ns. vanhoja tuttuja. Että tähän malliin.

    • 16.06.2010 3:05 pm

      Surullisen kuuloista meininkiä ja valitettavan yleistä. Kyllä suomalaiset ovat mielestäni jo tarpeeksi katselleet sormien läpi mustalaisten toimintaa puukoilla tökkimisineen. Osaltaan kertomasi tapaus kertoo suunnitellusta varkaustapauksesta, mutta se kertoo myös siitä kuinka sisäänrakennettua ”mustaloisten” rikollinen toiminta on, se on tietyllä tapaa heissä. Heidän ”kulttuuri” on tosiaan muokkautunut elämään toisten kulttuurien sisässä käyttäen niitä useilla tavoilla hyödyksi ja tuottaen vahinkoa yhteisölle, joista ikävimpiä muotoja ovat rikollisuus ja väkivalta.

      Hyvä että et sillä tavoin koettanut pysäyttää heitä koska vakavan väkivallan uhka oli välitön, kuten usein mustalaisten kanssa on jouduttaessa negatiiviseen tilanteeseen. Toisaalta on hyvä että sinulle on tullut mieleen ajatus tehdä jotain omalta osaltasi vääryyden korjaamiseksi. Ehkä tulevaisuudessa sinulla ja monilla muilla suomalaisille on useita erilaisia keinoja ja mahdollisuuksia moniulotteisien vääryyksien korjaamiseksi yhteisössään ja elämässään. Myös ongelmien ja vääryyksien ennaltaehkäisyyn meillä jo nyt on mahdollisuus!

      Onneksi sinulle ja tyttärellesi ei tästä tilanteesta koittunut vaaraa.

      Itse kun tänään äskettäin kävin kaupassa niin huomasin mustalaisia autossa parkissa. Parkkipaikka oli lähin mahdollinen oven edessä, eli invapaikka. Iäkkäätkin suomalaiset olivat jättäneet autojaan suhteellisen kauaskin ovista. Mutta eivät mustalaiset (autossa siis ei näkynyt invapaikalle pyköintiin oikeutettua lappua). Vaikkakin tapaus on pieni vääryys – verrattuna sinunkin kertomaan – niin se kuitenkin kertoo siitä asenteesta millä mustalaiset ovat keskuudessamme. Tämä asenne on mm. röyhkeyttä, ylimielisyyttä kykenemättömyyttä toimia yhteisten sääntöjen ja tapojen mukaan, sekä välinpitämättömyyttä. Tämä pieni vääryys on sylkäisy suomalaisia tapoja, yhteisöä ja itse suomalaisuutta kohtaan. Heidän elättäjiään kohtaan.

    • irmeli permalink
      28.08.2010 3:51 pm

      Hei Anu,voin kertoa myös sinulle joitain.Vain pienen osan miten nuori suomalais poika,anasteli apteekissa.vitamiineja, rasvoja,kyyn pureman tapletteja,ym.. istuin hänen takanaan mutta en puuttunut,asiaan enkä uskaltanut koska näin että he olivat sekavassa tilassa,olin siis samassa tilanteessa.kuin sinä poika seuretta oli 5kpl,sama toistui alepassa.kaljaa ymm muuta lähti näin sen omin silmin.kun pääsin kassalle kerroin kassa tädille..Ja mistä olet saanut päähäsi romaani vaatetus 2000e..nyt meni kyllä överiksi ja toinen asia mistä sinä tiedät??onko helsigin kaupunki.kustantanut nämä kyseiset,vaatetukset todella naurettavaa.kyllä olen sitä mieltä että meillä kaikilla löytyy töitä,siis nyky ajan-nuorisossa väriä tai syntyperää katsomatta.siitä esim kertoo tilastot ja lööpit faktat,koulu surmat ym nuoret eivät voi hyvin..surku paljon olisi tehtävää..

      • Nimetön permalink
        20.08.2011 12:26 am

        Aivan!!! Vihdoinkin joku katsoo koko kuvaa eikä vaan pullon silmästä!

    • Nimetön permalink
      14.02.2011 7:31 pm

      TE SUOMALAISET OLETTE RASISTEJA MUTTA KUITENKIN JÄTKÄT HALUU MUSTALAIS NAISEN JA SUOMALAISET NAISET HALUAVAT MUSTALAIS MIEHEN

      • JOHannA permalink
        02.05.2012 2:10 pm

        en kyllä missään tapauksessa halua mustalais miestä, eivät ne ymmärrä meistä suomalaisnaisista mitään, toisinkuin suomalaiset miehet.

      • 25.09.2013 4:04 pm

        mannet sinne vitun intiaan vai mikä vitun romanimaa se oli suomesta vaan!! sinne ne

      • KTM permalink
        11.05.2015 6:13 pm

        😀 No johan pomppasi. Miksi ihmeessä suomalainen, kouluttautunut ja tulevaisuuden omaava ihminen haluaisi parikseen loisivan, kouluttamattoman kauppakeskusnotkujan?

  2. Pekka Pouta permalink
    14.07.2010 1:13 am

    SIIG HAIL SUOMI SUOMALAISILLE JUU OIKKE OIKEE

  3. anonyymi permalink
    14.07.2010 8:53 am

    Romanien elämää sosiaaliturvan lakkauttaminen ei vaikeuttaisi mitenkään, vai luuletteko että he elävät perusosalla 410€? Ei, kyllä sitä rahaa on ja se tulee jostain muualta kuin sossun luukulta tai verotettavasta palkkatyöstä. Verojahan he eivät tietenkään maksa kuin ehkä arvonlisä- tupakka ja alkoholiveron muodossa.

    Saatanan jenkit kun eivät antaneet Hitlerin tehdä töitään loppuun.

    • matti meikäläinen permalink
      19.07.2010 9:28 pm

      olis ihanaa kunki mongoligeenit olis hukattu ajanhampaaseen eikä jouduttais kärsiin hirveestä rumuudesta.

    • irmeli permalink
      28.08.2010 3:12 pm

      HEI sinä taidat,olla rasisti pahemmasta päästä…ihannoit Hitleriä voi ressukka..en elä vero-rahoilanne teen työtä tiedoksi sinulle rasisti.äläkä muuten samaista kaikkia en minäkään syytä sinua,serkkuni murhasta!Enkä sano Sinä olit mukana murhaa tekemässä…mieti vähän

    • Sisko permalink
      20.05.2011 1:23 pm

      Aivan!!! Varkaus ja huijaus se vaan edelleen on se niiden JUTTU. Kts. kirjoitukseni 20.5.2011. Mustalaiset voisi hyvin lähettää Somaliaan tänne tulleiden tilalle.

    • Nimetön permalink
      29.11.2011 11:04 am

      sinä joka ihannoit vielä hitreliä niin raukka et tiedä et ylä kerta kuulee sun sanat mitä sano mustalaisista näkisippä unessa kun teitä tai siis sinulle unessa et miten sua ees takaisin laittaisi uunii ja unessasi tuntisit sen tuskaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  4. Puolimustalainen permalink
    25.09.2010 9:30 pm

    Kyllä se on yhteiskunnan/virkavallan vika jos sallitaan tommonen häiriköinti. Se on sama onko se mustalainen suomalainen somali vai kiinalainen, jos rikotaan lakia, niin kyllä tossa pitäis jo kalteri kilahtaa tommosille hepuille.
    Sama laki koskee kaikkia, ja kun siitä pidetään kiinni on maailma parempi paikka.
    Tälläsen rasismin harjoittaminen mitä täällä sivuilla on, ja ne mielipiteet ja ajatukset mitä tohon on laadittu, on vahvasti rasistista, ja yleistämistä. Juuri tuollaisten lähes aivottomien ihmisten takia syntyy sotia ja rasmismia.

    • 10.10.2010 5:23 pm

      Kyllä se vika lähtee häiriköistä, tässä tapauksessa mustalaisnaapureista, eikä yhteiskunnasta tai sen kansalaisten suojelemiseen tehtyjen tahojen suunnalta. Se että virkavalta ei tartu – tai sen ei sallita tarttua – asiaan siihen kuuluvalla tavalla, on epäonnistuminen, joten sitä voi myös sanoa viaksi. Mutta lainvalvonnan tehottomuus ei ole alkuperäinen ”vika”. Tämä on aivan selvää. Tosin on trendikästä syyttää kaikesta yhteiskuntaa.

      Yhteiskunnan, eli voidaan sanoa ihmisten vika, se on siinä mielessä että se ei anna selvää viestiä häirikköryhmille että niiden toimintaa ei tulla hyväksymään. Ko. artikkelissani esitinkin kysymyksen: ”Miksi niin vähän voi hyppiä niin useiden silmille?” Tässä en mene tähän aiheeseen laajemmin.

      Kirjoitit: ”Tälläsen rasismin harjoittaminen mitä täällä sivuilla on, ja ne mielipiteet ja ajatukset mitä tohon on laadittu, on vahvasti rasistista, ja yleistämistä. Juuri tuollaisten lähes aivottomien ihmisten takia syntyy sotia ja rasmismia.” Tämä kirjoittamasiko on osoitus täydellisen ”aivollisesta” ajattelusta? Vielä muutaman ”rasismi” sanan olisit voinut ihan varmuuden vuoksi kirjoittaa joukkoon. Tarkennus siitä missä täällä sivuilla harjoitetaan rasismia olisi paikallaan. Näet myös että yleistäminen on paha asia. Tietyssä mielessä yleistäminen on varsin käytännöllinen ja hyvä tapa hahmottaa erilaisia asioita ja ilmiöitä, sekä näihin liittyen luoda johtopäätöksiä, ratkaisuja ja toimintamalleja. Mutta tarkoitit tässä varmaan naiivia käsitystä että jos yksi kadulla vastaantullut mustalainen koettaa puukottaa kun en antanut tupakkaa niin tästä oletan että kaikki tulevaisuudessa vastaantulevat mustalaiset puukottavat kun en anna käskystä tupakkaa.

  5. Natasia permalink
    26.11.2010 3:35 pm

    Te olette ihan väärässä te vain ajatellette noin kun ette edes tunne meitä me ei olla tonne päinkään ja kyllä teki osaatte kans tappaa, hakata ja varastella että ei olla ihan ainoita tässä on nyt tullut kateltua lehtejä nii eiköhän teidän laisista siellä puhuta ei ainaskaan pariin vuoteen mustalaisista ja antakaa mustalaisten elää omaa kulttuuriinsaa te ette voi kokoajan valittaa

    • 27.11.2010 12:48 am

      Minne päin te sitten olette?

      Mustalaiset saavat toki elää mustalaiskulttuuriaan, mutta se ei ole oikein että tapahtuu toisten ihmisten – toisessa kulttuurissa – kustannuksella. Vai meinaatko Natasia että mustalaiset ovat nettoveronmaksajia? En edes kehtaa arvata millainen huoltosuhde teillä on. Kantaväestön taas ei millään muotoa tarvitse sietää kulttuurin negatiivisia ilmentymiä omassa elämisympäristössään.

      Parin vuoden sisällä tapahtuneista asioista joita uutisoitu tulee päällimmäisenä mieleen uutinen kesältä: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2221316

    • Nimetön permalink
      11.07.2011 7:09 pm

      juu mäkkärillä ammutaan heti ku,meinaa saada korvillee.

      • Nimetön permalink
        20.08.2011 12:29 am

        Elämä on!

  6. Hannu Saukko permalink
    01.02.2011 9:54 pm

    Kokemuseni mustalaisista roistoja , autoin kolmea naista varastivat 1600euroa kiitos oli aika kallis . Johtopäätös anna niiden paleltua älä auta TV tyhmää

  7. Nadja permalink
    14.02.2011 7:43 pm

    1. Tasa-arvo jokaiselle

    Jos Somalit nyt vaikka tappaisi 10 ihmistä, siitä ei tule mitään jos mustalaiset tekisivät sen siitä tuli iso show.

    2. Kaikki erillaisia kaikki saman arvoisia.

    Mustalaiset maksavat veroa,
    Sosiaali maksaa 45-70 % vuokrasta loput maksamme itse.
    Ruoka ostokset maksamme itse siitä menee veroo

    Me maksamme samanlailla veroa kun te suomalaiset,kiinalaiset,somalit.
    Te näätte vaivaa kun mustalais nainen saa kerran vuodessa N. 450e kulttuurin mukaiseen vaatetukseen.

    somalit saavat N. 1500 e kuukaudessa sen takia kun on niin paljon muksuja. Sitten ne syö hernekeittoa ja ajelevat 10.000 – 70.000 autoilla tuolla ?

    Mitäs siihen sanotte ?

    Olin kerran kävelemmässä koulusta kotiin N. 30-40 v mies Kävi päälle vain siksi että olen mustalainen ? Tein rikos ilmoituksen mies ei saanut siitä mitään ?
    Silmät oli mustina kylkiluut poikki ?
    Onko tämä sitä jokaisen oikeutta ?
    Mites Ne suomalaiset (pummit) Ne ryyppäävät nukkuvat kadulla kusee allensa ja paskovat. ne käyttävät sossun rahat Viinaan ?

    Avatkaa silmänne !
    Olen mustalainen
    On suomalaisia ystäviä
    Kävin kouluja
    Opiskelen vieläkin.
    Käyn töissä.

    En minäkään luokittele teitä kun yksi teistä tekee jotain.
    Mustalaisista on joskus juttua ja ne kestää ikuisuuden mutta jos suomalainen tekee sen se kestää pari päivää ?
    Miten oli jokelan koulu ammuskelu ?

    Miksi antaisimme teille arvoa kun tekään ette sitä tee ?

    • 23.02.2011 7:17 pm

      Varmaan yhteiskunta jossa ihmiset maksaisivat itse vuokrastaan 30% ja valtio loput, niin näyttäisi samalta kuin Romanian romanien asuinalueet. Parhaimmillaan. On selvää että mustalaisten huoltosuhde on negatiivinen, eli teidän elintasonne täällä Suomessa – kansallispukuja myöten – tulee suomalaisten työn tuloksena. Siis mm. niiden ihmisten jotka heräävät aamutuimaan paukkupakkasiin lähteäkseen työhön.

      Tasa-arvosta ja samanarvoisuudesta. Samanarvoisuus on tyhjä lause yksilöperspektiivissä. Yhteiskunnallisessa mielessä se tarkoittaa juuri tuota tasa-arvoa. Se mitä tasa-arvoisuus pitää sisällään, riippuu miten se tulkitaan. Onko yhteiskunnallinen tasa-arvo että kaikilla on samat oikeudet ja velvollisuudet, vai että samat oikeudet vaikka ei samoja velvollisuuksia? Meillä täällä Suomessa on tällä hetkellä vallalla mielestäni huono tulkinta, eli se että on oikeudet vailla velvollisuuksia. Tämä kiero ajatusmalli voi olla käytännössä koska oikeuksien nauttijoita vailla velvollisuuksia on suhteellisen vähän -vielä(tällä maahanmuuttopolitiikalla ja monikulttuurisuusideologialla tehdään kiihtyvyyttä tuohon suhteeseen). Mutta se että onko pummeja vähän vai paljon, ei poista onko se oikein. Kun suhde kasvaa sietämättömäksi, asioihin tulee väistämättä muutos. Kun pummien määrä kasvaa, niin ei ole näitä joiden selkänahasta otetaan ”45-70% sosiaaliviraston vuokranmaksuosuus”. Mielestäni on epäoikeudenmukaista ja tasa-arvotonta etteivät nämä ihmiset jotka työllään ansaitsevat voi nauttia hedelmistään täysin mitoin. Tietysti voi ajatella että he nauttivat muiden elättämisestä omanlaisessaan ideologiassaan, idealismissaan. Tosin tätä ei taida harrastaa kuin pieni osa kansasta, se osa joka ei elämässään kohtaa todellisuutta nyt tai tulevaisuudessa. Heidän on helppo olla tekomoraalisessa säihkeessään. Usein nämä henkilöt myös saavat tulonsa ”tavallisilta” ihmisiltä.

      ”Me maksamme samanlailla veroa kun te suomalaiset,kiinalaiset,somalit.” Ette maksa. Te maksatte osittain samoja veroja, mutta ette samalla lailla. Noista ryhmistä ”yhdistä parit”- leikin hengessä saadaan lähempänä toisiaan olevat ”veronmaksajaparit”: suomalaiset-kiinalaiset ja mustalaiset-somalit. Mustalais-somalialainen yhteiskunta olisikin mielenkiintoinen nähdä käytännössä…

      ”somalit saavat N. 1500 e kuukaudessa sen takia kun on niin paljon muksuja.” Se että somalit ovat erityisesti kunnostautuneet loisimessa, ei tee teistä mustalaisista voimavaraa Suomelle. Tämä on kontrastiin pohjautuva mielikuvaharha.

      ”Jos Somalit nyt vaikka tappaisi 10 ihmistä, siitä ei tule mitään jos mustalaiset tekisivät sen siitä tuli iso show.” Pitäisi tulla joka tapauksessa ”show”. Näyttää vain siltä, että tässä poliittisessa ja mediaympäristössä/-tilanteessa, varsinainen show tulisi jos somaleja tai mustalaisia tapettaisiin suomalaisten toimesta 10. Jos Porvoossa olisikin ammuttu autollinen mustalaisia. Tai jos suomalaiset olisivat hakkanneet maahanmuuttajabussikuskin? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Bussikuski%20yh%C3%A4%20teholla%20-%20pahoinpitelij%C3%A4t%20laskettiin%20vapaaksi/art-1288368274098.html

      Tai jos suomalainen olisi polttanut rahanahneuksissaan kiinteistön jossa olisi palanut maahanmuuttajia elävältä? http://yle.fi/alueet/tampere/2011/02/voiman-talon_tulipalo_siirtyy_syyttajalle_2382474.html?origin=rss

      Joka vähänkään on mediaa seurannut ja avannut silmänsä, ymmärtää mitä hyssytellään ja kaunistellaan, ja mitä paisutellaan.

      Harmi – mikäli kertomasi pitää paikkansa (en ole vastaasta itse kuullut tms.) – että olet kohdannut väkivaltaa. Toivottavasti toivut täysin fyysisesti ja henkisesti. Mieleen tulee myös sitä että millaisia ovat keinot ja tavat millä asioita ratkotaan kun mitta tulee suomalaisilla täyteen kyykyttämisen suhteen? Ehkä ei mitään ihmeellistä tapahdu, kun ei nytkään vaikka on hyvin selviä hyväksikäytön, halveksinnan, väkivallan ym. kirouksia suomalaisten päälle heitetty.

      ”En minäkään luokittele teitä kun yksi teistä tekee jotain.” Ei yksi, mutta useampi kun tekee, tai jättää tekemättä. On aivan perusteltua ja oikein johtaa tapauksista oletuksia ja näiden mukaan toimia parantaakseen esim. turvallisuutta. Jos yksi lukiolainen ampuu opiskelijakaverin vuodessa, ei ole syytä olettaa että kaikki lukiolaiset ampuvat kaverinsa ja näin jättää menemättä lukioon. Jos 70% lukiolaisista ammuskelee koulussa, niin voi jo tehdä oletuksen että ehkä lukioon ei kannata mennä. Jos mustalaiset eivät ole integroituneet yhteiskuntaan kulttuurisesti, taloudellisesti, käytöksellisesti ym. sadoissa vuosissa voi tehdä oletuksen etteivät romanit ole voimavara Suomelle ja että he ovat rasite ihmisille jotka tekevät työtä ym. yhteiskunnassa. Tätä ei muuta se, että suomalaiset ryyppäävät viinaa, kusevat housuunsa, pahoinpitelevät toisiaan aina välillä ja ajavat kännissä autolla. Tai että lukiolainen ammuskelee koulussa.

      ”Miksi antaisimme teille arvoa kun tekään ette sitä tee ?” Niin että emme anna teille arvoa vai ettemme anna arvoa itselemme, vai molempia? Siihen miksi suomalaiset eivät antaisi arvoa teille löytyy melko helposti syitä ja perusteita. Työpanokseenne nähdän juhlallinen elintaso ainakin on annettu, kait siinä jo jotain, ehkä se kertoo arvostuksestakin. Millaista arvostusta me suomalaiset olemme tämän johdosta saaneet teiltä mustalaisilta nauttia? Ehkäpä olemme saaneet kohdata uusia tulonsiirron tapoja kuten ”Hannu Saukko” tuossa kommentoi…?

      Se että suomalaiset eivät arvosta itseään tarpeeksi onkin jo ymmärrettävämpi syy. Vaikka meidän yhteiskunnan ”kerma”(härskiintynyt) mollaa kansaa ja jaksaa muistuttaa miten huonoja ollaan niin minusta suomalaiset arvostavat itseään. Tosin valitettavan usea on typeryyttään hukannut itsensä ja juurensa ja näin arvosuksensa. Aivan turhaan.

      Lopuksi päivän vinkki suomalaisten lempipummeille. Romanien luulisi olevan innokaimpia maahanmuuttopolitiikan kiristäjiä ja järkeistäjiä. Mustalaisten pidempi aikainen siivelläeläminen asettuu nyt vaaralle altiiksi, koska koko maailmasta suuntaa ihmisiä samoille apajille. Vaara syntyy siitä – kuten jo esille tuli – että jos on liikaa elätettäviä, järjestelmä romahtaa. Toinen syy on se, että holtittoman maahanmuuton seurauksena loisiminen nousee selvimmin esille ja sitä ei enää paineta niin villaisella kuin mustalaisten tapauksessa. On olemassa riski että suomalaisten silmät avautuvat ja siinä samalla loppuu myös mustalaisten toiminnan sietäminen.

  8. romani tyttö permalink
    14.02.2011 8:52 pm

    Olet ihan oikeassa , minutkin on hakattu sen takia kun olen mustalainen, eikä pojalle tullut mitään vaikka teinkin rikosilmoituksen,,

    • 23.02.2011 7:27 pm

      Jo toinen pahoinpitelty mustalaisnainen/-tyttö. Harmi tällainen, toivottavasti sinullekaan ei mitään pahempaa aiheutunut. Tosin olen lievästi yllättynyt tapauksista, kun vastaavanlaisia ei ole aiemmin tietooni tullut. Mutta ei kait tällaista nyt propagandatarkoituksissa keksittäisi ja kommentoitaisi.

  9. Nimetön permalink
    28.02.2011 2:53 am

    Niinpä nii ei se ole ihme kun joku suomalais poika ottaa pataa vkl-iltaisin kaupungilla ku laukoo tälläsia sammakoita suustaan pikkupäissään ja sit huutaa perään et ”v*tun manne”…sit ihmetellään kun on nokka punasena…ja mikä pointti tämmösellä paskanjauhamisella on meinasitteko ajaa mustalaiset pois suomesta paha homma viralliselle vähemmistölle :)..

    • 01.03.2011 5:11 pm

      Suomalaiset altistuvat mustalaisten tekemille rikoksille, kuten väkivallalle, avasivat suunsa tai eivät. Niinpä niin, minusta on ihme että joku herkkänahkainen vähemmistön edustaja voi kukkoilla väkivaltaisesti vkl-iltaisin kaupungilla jossa on moninkertainen määrä kantaväestön edustajia.

      Kuten itse artikkelissakin tuli esille, on kummallista (lievästi ilmaistuna) että vähemmistö voi toimia niin kuin toimii kantaväestöä kohtaan. Osittain tämä aiheutuu ”lammasmentaliteetista”, mihin suuntaan ”Nimettömänkin” kommentti on. Mitään ei voi tehdä, mitään ei pidä tehdä, mitään ei saa tehdä. Roskaa. Myös vähemmistöjä koskevat päätökset ovat poliittisia, olivat vähemmistöt jo olemassa olevia tai uusia jotka ovat muodostumassa. Sen lisäksi ihmiset voivat muullakin toiminnallaan parantaa elämisensä laatua. Kyllä, myös kantaväestö, enemmistö voi näin tehdä, se saa niin myös tehdä. Sen pitää niin tehdä, ellei se halua kohdata mm. törkeää, halventavaa, rikollista ja väkivaltaista toimintaa vähemmistöiltä.

      Pointtia on myös siinä, että mustalaisvähemmistönkin kohdalla näemme kuinka vaikeaa integroituminen kantaväestöön on. Tämän pitäisi antaa näkemystä siihen, halutaanko Suomeen väkisin lisää ongelmavähemmistöjä.

  10. Eeppi permalink
    12.04.2011 1:01 pm

    Surullista mutta totta. Totta on sekin että muutama kusipää leimaa aina koko vähemmistön, ainakin mitä tulee romaneihin. Valtaosa aivan kelpo kansalaisia, mutta kun joukossa on muutamakaan mouho ja pallopää, siitä kärsii koko porukka. Ihan sama homma minkä tahansa ryhmän suhteen. Ei kaikki motoristit esimerkiksi oe idiootteja vaikka kolmannes niistä varmasti onkin. Samoin taksikuskit, eivät ole tahvoja kaikki vaikka puolet niistä onkin niitä. tai somalit, eivät kaikki ole loisia, pummeja, rikollisia ja omaneduntavoittelijoita, vaikka 97% niistä sitä takuulla on.

  11. Ihminen/rom eli romaani permalink
    25.04.2011 10:48 am

    Olen itse hyvätapainen,sivistynyt ja oikeudenmukainen romaani,olen itse tutkiskellut romaanien asenteita sekä valtaväestön asenteita ja huomannut ,että ennakkoluulot ovat hyvin juurteneita romaaneja kohtaan joista aina oletetaan ,että me oltaisiin varkaita,huijareita ja sydämettömiä.Romaneille syntyneet ennakkoluulot ovat puolestaan,että valtaväestön enemmistö syrjii erillaisuutta kuten vammaisia,romaneja,maahanmuutajia ja jopa omia vanhuksiaan kuten myös veteraaneja,mutta myös valtaväestön taloudellisesti parempi osaiset syrjivät vähävaraisempia. Olen myös huomannut ,että vaikka romaani laittaisi farkut ,niin se on silti manne ja erillainen ja epäluotettvava,joten myös miksi muuttaa vaatetustaan.Onneksi erilaisuus on hyvä asia ,mutta jos erillaisuudesta tehdään paha-asia ja jotenkin vastenmielinen,niin sen on puolustauduttava syrjäytymisellä!

    • Tandem permalink
      02.05.2011 12:07 am

      Oletko nyt aivan varma että olet kouluttautunut? Nimittäin tekstissäsi käytät itsestäsi nimitystä Romani (mustalainen) ja Romaani (kirja).. Mutta suunta on ylöspäin 😀

      • Ihminen/rom eli romani :) permalink
        14.05.2011 8:47 am

        En maininnut kyllä itsestäni ,että olisin ollut erityisesti kouluttautunut ,mutta teen niin juuri parhaillani,kun koulutan itselleni amattia työn ohella,mutta kun kirjotin ,että olen sivistynyt,niin en tarkoittanut tiodonpaljoutta,sillä kirja sivistynytkin ihminen voi olla silti aivan moikka vaikka tietäisikin koko mailman historian ja tuntisi koko ihmiskunnan kulttuurin. Minä tarkotin sitä sivistystä,joka lähtee sydämmestä,kun ihminen tiedostaa olevansa oikeudenmukainen ja samanvertainen kaikkien ihmisten kanssa,kun ihminen arvostaa ihmisyyttä ja moraalia ja muita hyveitä sekä ottaa toiset ihmiset huomioon kaikessa tekemisessään samanvertaisesti.Tämä sydämmensivistys on meidän ihmis lahjamme ja sen kuuluisi olla meidän kaikkien sydämmillä. Hienotunteisuus ja muiden huomioon ottaminen ja toisten ymmärtäminen ja kunnioitaminen,sekä hyveiden arvostaminen on sivistyksen ydin.Kun ihminen sitten vielä tälläisen sydämmensivistyksen pohjalta sivistäisi itseään kultuureilla ja historialla oli lopputulos täydellinen tai päin vastoin kirjasivistynyt sivistäisi itseään sydämmensivistyksellä.

  12. Matti Latvala permalink
    08.05.2011 11:12 pm

    AIVAN liian vähälle jäi tämä, minkä olisi pitänyt olla heti alussa:

    ”Totean nyt tässä itse varmuuden vuoksi sen itsestään selvyyden että kaikki mustalaisyksilöt eivät toimi kuten tässä olen kuvaillut. On yksilöitä jotka ovat omalla tavallaan irrottautuneet “mustalaisheimokulttuurista” ja “valkolaistuneet” (so. alkaneet integroitua valtaväestön toimintamalleihin ja kulttuuriin). ”

    Olen itse ollut kahden mustalaismiehen kanssa töissä, työparina.
    Kummatkin olivat reippaita työntekijöitä.
    Toisesta mustalaisisästä sanoi YIT:n tarkastaja:Paras sähkömies mitä meillä on.
    Kummankin koko ydinperhe oli töissä tai koulussa, työpaikkasuunnitelmineen.

    Kummatkin sanoivat – toisistaan tietämättä, minulle saman:
    Emme ole enää missään tekemisissä sukulaisten kanssa, ne ovat kaikki jotain konnia. (”Vähintään koirien salakuljetusta”, mitähän se on?)

    Tällaisia on varmaan enemmänkin, ei tielleni voi ainoat sattua.
    Sama juttu somaleista. Meillä on paljon töissä, ja vain kaksi laiskaa nuorta sai heti potkut.
    Kaikki 8 joita tunnen, ovat hyviä, useat sellaisia että jos meinaat tahdissaan pysyä, saat todella painaa. Jopa ärsyttävää tahtia, pitää toppuutella. Ylityöt maistuvat. Yksi teki pitkään kahta työtä kun säästi, toinen etsii kakkostyötä. Ihan sama vihaanko tuota kulttuuria, mutta laiskoja eivät ole läheskään kaikki, kun työn vain saavat. Myös kesäharjoittelijan huono palkka kelpaa vuodesta toiseen, samat duunit. Kulttuuri erikseen, ja siitäkin meillä nuoret (paitsi 1) ja ainakin yksi vanhakin suoraan irtisanoutuvat. Suomen tavat ovat heistä paremmat.

    Joten jos leimaa kuten yllä: ”mustalaiset” tekevät sitä ja tätä pahaa, eikös leima lyödä hyviinkin? Ja tämäkin blogi leimasi pahasti, vaikka olikin pikku disclaimer välissä.

    Jotta terve keskustelu vähemmistöistä ja kritiikki ei hukkuisi ainakaan PERUSTELTUIHIN rotuyleistys- ja rasismisyytöksiin joissa on perääkin, niin blogi uusiksi, ja sordiino päälle.

    Jotenkin tälleen:
    ”Mustalaisista aivan liian suuri osa on XXX, vaikka monet sanoutuvat irti moisesta. Meidän pitää auttaa näitä tervehenkisiä, ja tukea tätä kehitystä. Kunnon mustalaiset eivät tee esimerkiksi XXX, vaan…”

    Ja samoin somaleista. Täällä somaliperheeseen syntyneet, jotka ovat syntyperäisiä suomalaisia, tulisi ottaa yhteiskuntaan ja töihin mukaan, suomalaiseen meininkiin. Ulottaisin tämän myös (ihan oikeina) pikkulapsina tulleisiin, eihän heiltä kysytty mitään. Ei heitä kiinnostakaan somalimeininki, jos annamme mahdollisuuden muuhun, parempaan. Näin tämän itse. Tämä on aivan eri asia kuin se, että otammeko yhtään kpl lisää.

    Kukkahatuthan ne juuri leimaavat ihmiset loppuiäkseen ”toisen polven maahanmuuttajiksi” joita ei lain (naisten) suojakaan koske. Se on rasismia myös, oikeaa.

    Kantasuomalaisten pitää näkyvästi vastustaa tätä, niin loppuu ainakin suuri osa rasismihössötyksestä. Se turha.

    • 22.05.2011 7:02 pm

      Suuri osa ihmisistä nyt tosiaan ymmärtää sen että jos kirjoitetaan vaikka esim. ”suomalaiset pitävät jääkiekosta” että ihan jokainen suomalainen ei pidä jääkiekosta, vaan että se on suosittua ym. Suomessa. On vähän turhaa joka asiaa käsiteltäessä aloittaa asia esittelemällä tätä itsestäänselvyyttä ja avaamalla sitä aina aiheen mukaan, kuten nyt Matti Latvala tässä tekee kertomalla ”sankaritarinoita” (so. normaaleja asioita mitä normaalit ihmiset tekevät, kuten palkkatyötä) mustalaisista.

      Toinen esimerkki: ”Vankilassa on roistoja”. Niin on mutta ei kaikki, varmasti siellä on joku syytönkin. Nyt tämä syytön syyttä leimataan roistoksi. Miksi? Koska kuitenkin enemmistö vangeista on roistoja ja mikäli toimia muutettaisiin niin että missään tapauksessa syytön ei kärsisi rangaistusta syyttömänä, tämä aiheuttaisi sen että oikeus-/rangaistusjärjestelmä joutuisi pahoihin vaikeuksiin, josta taas seuraisi sen erään alkuperäisen idean toteutumisen heikentyminen, eli kansalaisten suojelemisen.

      Matilla on oma pieni otantansa mistä hän tekee jonhtopäätöksiä ja tämä nyt on ihan luonnollista. Kuitenkin on selvää ja Mattikaan ei tätä kiistäne, että mustalaisten – etnisenä ryhmänä – elintason toteutuminen ei olisi mahdollista ilman suomalaisten verorahoja. Eli siis mustalaisten kuluttavat enemmän varoja kuin niitä tuovat yhteiskunnalle. Näin on ollut jo pidemmän aikaa, eikä muutosta näy olevan. Kääntäen taas suomalaisten elintaso olisi hivenen parempi jos ei olisi mustalaisia elätettävänä sukupolvesta toiseen. Mutta ei raha meno ole ainoa huolen aihe.

      Etnisyyttä ja kulttuuriakaan kun ei ole helppo erottaa toisistaan ja voiko sitä vaatiakaan. Kuitenkin voi vaatia sen, ettei toisen sisässä elävä kulttuuri tai etninen ryhmä ole vain olemassa elintasoltaan sellainen kuin on toisen kustannuksella ja/tai muuten sitä vahingoita/heikennä/ole haitaksi (rikollisuus, väkivalta, kyvyttömyys yhteisiin sääntöihin ym.).

      Eli siis. Matti kirjoitti: ”Joten jos leimaa kuten yllä: “mustalaiset” tekevät sitä ja tätä pahaa, eikös leima lyödä hyviinkin?” Osaltaan kyllä, mutta se on pienempi paha kuin se, että koko ryhmää käsiteltäisiin silkkihansikkain ”elättäjä”- ryhmän (suomalaisten) ja sen jäsenten (mm. palkkatyötä tekevien) ihmisten kustannuksella. Vähän niin kuin vankilaesimerkissä ongelmaan (rikollisuuteen) on pystyttävä reagoimaan niin pitäisi pystyä reagoimaan myös mustalaisasiaan.

  13. Sisko permalink
    20.05.2011 1:12 pm

    Tapahtui Wanhassa Maunulassa!
    Eilen torstaina 19.5.2011 kolme nuorta mustalaismiestä onnistuivat tyhjentämään rahani tililtäni 531€. Tapaus oli erittäin röyhkeä; käyttivät avuliaisuuttani hyväksi. Heimo ei tästä lähin saa mitään sympatiaa minulta. Sama porukka teki eräälle vanhalle miehelle saman tempun, häneltä meni kuukauden eläke!

  14. Ihminen/rom eli romani :) permalink
    25.05.2011 11:34 pm

    Sydämmettömiä paskiasia nuo kolme! toivottavasti jäävät kiinni tekemistään vääryyksistä ja saavat ansionsa mukaisen rangaistuksen. Libertas 1917 olet kyllä osin oikeassa monessakin asiassa,siinä esim ,että romaneissa on paljon työttömiä,jotka rasittavat yhteiskuntaa siinä missä muutkin suomalaiset elämäntapatyöttömät,mutta naapurimaissa on tälläiseen ongelmaan keksitty oiva ratkaisu aikoja sitten ja Suomeenkin pian ollaan toivonmukaan otamassa mallia sieltä. Suomen talouden jarrutajana ja ongelmana ei ole suomessa 10000 asuvaa romania ,joista noin 5000 ovat työttömiä vaan ylipäätään työttömyys ja tässä siittä linkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ty%C3%B6tt%C3%B6myys Tässä vielä linnki romaneista,jossa puhutaan muumuassa romaneiden työttömyydestä:http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_romanit

    • 12.06.2011 11:08 am

      Suomalaisten ja romanien kulttuureissa on eroja kuinka työttömyyteen – myös elämäntapatyöttömyyteen – suhtaudutaan. Suomalaista kulttuuria voi luonnehtia työenteon kulttuuriksi koska työntekoa pidetään täällä arvossa ja hyveenä. Suomen historiassakin työnteolla on saavutettu paljon ja tämän päivän taloudellinen hyvinvointi on sen seurausta. Romanikulttuurissa suhde työntekoon on hyvin erilainen, voisi sanoa ei työntekoon kovinkaan motivoiva(kulkurimaisuus ym.). Tämä sitten näkyy tämän päivän romanikansan tilastakin. Eli siis mustalaisten jotka ovat suomen kansalaisia elintaso on mahdollista oikeiden suomalaisten tehdyn ja tekemän työn ansiota.

      Työttömyys on eräs ongelma Suomessa, ongelmavähemmistöt eräs lisää.

  15. Ihminen/rom eli romani :) permalink
    26.05.2011 12:33 am

    Romaneiden rikkolisuuten vielä palaten, Romaneiden tekemät rikokset Suomen kaikista rikoksista on 18% Kenen loput 82% ? Tässä linkki menneiden vuosien saldosta:http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_oikeusolot.html Asun kaupungissa ,jossa on määrällisesti noin 60 romania, 85% täysi-ikäisistä on töissä.täysi-ikäisistä on eläke-ikäisiä 5% ,kuten myös työttömiä 5%.Loput 5% prosenttia on perus pulttipois tyyppejä,joilla on moraalin tilalla mora :). Hyvät tyypit eivät heilu tuolla kadulla sekaisin kännissä,joten on varmaankin helpompi leimata nekatiisen näkemänsä perusteella kaikki ne hyvät tyypitkin mitä katu kuvassa ei näe relestämässä. Suomi on mailman paras maa,itsestään selvyytenä pitäminen hyvin voinille on turmellut Suomea jo kauan ,eikä syy ole pelkästään pienessä kansan ryhmässä vaan koko Suomen kansakunassa. Kysymys kuuluukin meille kaikille arvostammeko kaikkea hyvää mitä maamme on tarjonnut ja tarjoaa,kunnioitammeko maatamme,perustuslakia ja maamme moraalia ja peri-aateita.Loppuun haluan lisätä yhden asian Suomalaisuus on sydämmen asia se on parhaimmillaan sitä kun arvostaa vanhoja hyviä peri-aateita: 1.Rehellisyys ja vilpittömyys 2.Rehteys ja oikeudenmukaisuus. 3.Ahkeruus ja talkoo henkisyys. 4.Empaattisuus kaikkia kohtaan. Jos vanha kansa ei olisi ollut peri-aatteen kanssaa,niin Suomi ei olisi tänä päivänä Suomi vaan jokin muu!

    • 12.06.2011 11:32 am

      Hyviä periaatepiirteitä luettelit ja kyllä nämä suomalaisuuteen on liitettävissä, ainakin 1, 2 ja 3. Näitä soisi kyllä näkevän muissakin kulttuureissa ja yksilöissä.

      Valittettavasti vain Suomi ei tänä päivänä enää ole se Suomi mikä sen kuuluisi olla vaan juuri se joku muu. Monikulttuurisuus on vaarallisin Suomen tuhoon syöksijä, koska se on haittoja on vaikea poistaa ja korjata.

      En tiedä missä paikkakunnalla noin hyviä mustalaisten työllistämisprosentteja olet tavannut että ihan 85% täysi-ikäisistä töissä. Olisi kyllä mukava tietää, niin voisi ihan käydä ihmettelemässä moista.

      Kirjoitit myös että mustalaiset tekevät 18% Suomessa tehtävistä rikoksista. En tiedä pitääkö luku paikkansa, ehkäpä. Suomessa on romaneja noin 10 000 yksilöä. Tämä on n. 0.2% väestöstä. Eli 0.2% väestö tekee 18% kaikista rikoksista! Niinpä, ketkä tekevät muut, kysyt sinä?

      Mustalaiset eivät ole ainoa etninen ryhmä joka tekee huomattavasti enemmän rikoksia kuin suomalaiset. Eräs tilasto esim. artikkelissani: Hieman tilastoista liittyen artikkeliin “Osa maahanmuuttajista halveksii suomalaista naista” https://ubipatriaibibene.wordpress.com/2010/06/22/hieman-tilastoista-liittyen-artikkeliin-osa-maahanmuuttajista-halveksii-suomalaista-naista/

      Rikollisuudenkin mielessä minä voisin kysyä: kuinka rehellinen, vilpitön, rehti ja ennen kaikkea OIKEUDENMUKAINEN tämä tilanne – joka on myös eräs osa maahanmuuttoa ja monikulttuurisuutta – on suomalaisia kohtaan?!

      • Ihminen/rom eli romani :) permalink
        28.06.2011 10:57 pm

        Ei Suomen omalle kulttuurille ole toki ollut mikään ulkopuolinen tekijä uhkana vaan se on ollut rikaste ja suuri lahja ,koska ilman tätä ulkopuolista kultuuria tämä Suomi olisi vielä suomaata ympäriinsä eli suuri kiitos muille sivistyksen tuojille,mutta se että ihmiset ovat unohtaneet periaateensa ja hyvät tapansa ei myöskään johdu maahanmuuttajista eikä romaneista vaan Suomalaisten huonosta idintiteettistä.”Ollako Suomalainen vai eikö olla?” Moniko tietää mitä on Suomalaisuus se ,että on valkoinen tukka ei vielä sitä kerro,että on Suomalainen onhan Ruotasalaisillakin valkoinen tukka.Sodan jälkäiset lapset ovat kasvaneet ankarissa olosuhteissa kovan kurin ja nuhteen alla ja siksi heistä kasvoi sukupolvi ,joka halusi kasvattaa lapsensa löyhästi ja vapaasti ja tässä on sitten nykypäivän tulos.Huonosti käyttäytyviä mitään kunnioittamattomia ja muita arvostamattomia ihmisiä koko Suomi pullollaan. Erillaisia ihmisiä kohdataan jatkuvasti ja niiden kanssa on tultava toimeen ,kun ihminen on oma itsesä ja on sinut itsensä kanssa eikä kuvittele olevansa jokin muu ,niin silloin on helpompi hyväksyä erillaisuus eikä tarvitse kadehtia ketään muuta tai yrittää olla parempi.

  16. Nimetön permalink
    09.06.2011 11:46 am

    Haloo ! Ihmetyttää suomalaiset /mustalaiset asettelu, samoja suomalaisia kaikki,
    savolaiset, mustalaiset ym.

    • 12.06.2011 11:36 am

      Jos suomalaisuus on muutakin kuin vain merkintä passissa, niin savolaiset ja mustalaiset eivät todellakaan ole samoja suomalaisia, ja tietysti suomalaisuus on muutakin kuin vain merkintä virallisessa asiakirjassa. Se on mm. kulttuuria ja etnisyyttä, sukupolvien jatkumoa, juuria. Mustalaisilla on omansa ja suomalaisilla on omansa.

  17. Joo permalink
    28.09.2011 12:36 am

    Otsikkoon oma korjaukseni. ”mustalaiset kasvatetaan erilleen yhteiskunnasta” tämä taas johtaa sitten ongelmiin omillaan (varstelematta) pärjäämisen ja muiden kunnioittamisen kanssa. Toivottavasti tulevat sukupolvet osaavat sivistää itseään.

    • Nimetön permalink
      01.10.2011 6:33 am

      Katselkaapa valeet vaikka edes yhden kk ajan iltasanoma lehteä, kuka poikkeuksistta kaikissa rikoksissa, olkoot ne mitä laatua tahansa, vaaleet näyttelee pääosaa, niin että mitäs siihen sanaotte. Mustalaiset eivät tapa vanhuksia, lapsia, naisia, eivätkä tee talous rikoksia, eivätkä raiskaa miehiä, naisia, lapsia, yms, Eivätkä myö, jos myövät yleensäkään, huumeita lapsille, niin kuin vaaleet tekee sen ilman sääliä ja armahtavaisuutta. Te marmatatte, jos jotkut romaneista tekevät joitain rikoksia, joita jokut toki tekevät, miksi että näe toistenne tekoja joista lehsitö ja muu media kertoo jatkuvasti. On totta että kaikissa kansoissa, niin romaneissa kuin vaaleissa on roistoja, mutta ei saa kuitenkaan yleistää, että kaikki olisivat samanlaisia, koska se ei kuitenkaan ole totuus.

      • 05.10.2011 2:07 pm

        Taas tätä… Kyllä olen, ja varmasti muutkin suomalaiset ovat tietoisia, että suomalaiset tekevät erilaisia rikoksia. On muutamia syitä miksi romanien rikokset ovat vähemmän näkyvillä, mm. media vähättelee, peittelee, piilottelee vähemmistöjen tekemiä rikoksia. Näin koska mm. totuus haittaisi heidän tuhoisia ideologisia pyrkimyksiään. Pääsyy on kuitenkin se, että mustalaisia on väestöstä pieni osa. Tästä tietysti johtuu mainitsemasi ”vaaleiden pääosa”. Tähän mustalaisten suhteelliseen osuuteen verrattaessa, mustalaiset kyllä tekevät aivan ”tarpeeksi” rikoksia.

        Mustalaisten heimoveljet mm. Romaniasta taas tekevät HUOMATTAVASTI enemmän rikoksia kuin kantaväestö. Esim. väkivalta ja suomalaisiin vanhuksiin kodistuva ryöstely kuuluu heidän toimenkuvaan. Tästä esim. Helsingin asukkaat ovat valitettavan tietoisia. Osaltaan tämä johtuu siitä, että näillä mustalaisilla ei ole samanlaista loisimisen kultamahdollisuutta, kuin Suomen omilla mustalaisilla.

        Ja jälleen. Se että suomalaiset tekevät rikoksia ja että ulkomaalaiset mustalaiset tekevät paljon rikoksia, ei anna oikeutusta sille, että Suomen ja suomalaisten tarvitsisi kärsiä ongelmavähemmistöstä, eli mustalaisista.

        ps. Kts myös aiheeseen liittyen kommenttivastaukseni (12.06.2011 11:32 am) yllä .

  18. mustapää permalink
    24.10.2011 10:31 am

    sun älykkytes on pääta huimavaa ,sussa on ihan mailmanpelastaja ainesta! Sun kypsyytes on niin poikkeavan avaraa! Huomaa kyllä ,että et ole rasisti! Seuraavassa elämässä olisit varmasti mustalainen hindu opin mukaan!

  19. Marika permalink
    19.11.2011 9:41 pm

    Ammattikoulua käyvä romaninainen!!!!!

    Minä olen romani, käyn ammattikoulua nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajaksi.
    Sen lisäksi, että opiskelen, on minulla 4 pientä lasta, joista 3 on kehitysvammaisia. Elätän itse lapseni, en käy sosiaalissa. Teen kotityöt, opiskelen, sävellän ja sanoitan hengellisiä lauluja, maksan veroja, romustan silloin kun ehdin, autan jokaista ihmistä aina kun voin rotuun katsomatta. Ja ei… en ole katkera vaikka valkolainen murhasi 17-vuotiaan veljeni vuonna 2004 ilman syytä

  20. marika permalink
    19.11.2011 9:47 pm

    Joku voisi kysyä miksi.? Miksi ei?…..
    Olivatpa kysymykset tai ajatukset mitä hyvänsä, ne eivät tuo minun rakasta pientä veljeäni takaisin. Minä tahdonkin toivottaa kaikille teille, jotka tällä sivulla olette kommentoineet tai lukeneet näitä asioita niin runsasta Jumalan siunausta ja kertoa teille, että Jeesus rakastaa jokaista teistä ja tahtoo pelastaa teidän elämänne. Hän on Herra, joka on kuollut ristillä puolestamme ja nousi kuolleista kolmantena päivänä. Istuu nyt Isän Jumalan Kaikkivaltiaan oikealla puolella, ja on sieltä tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita. Puhu Jeesus näille ihmisille sinun totuutesi, vedä jokaista heitä puoleesi rakkaudessasi. Anna heille sinun rauhasi Nimessäsi ja veressäsi, Jeesus sinä olet väkevä Herra, Amen!!!!!

  21. Nimetön permalink
    21.04.2012 1:14 pm

    Ymmärrän hyvin blogissasi esittämiäsi ajatuksia, vaikka minussa itsessänikin on pisara romaniverta. Liian usein saa lehdistä lukea, miten romanit ovat varastaneet vanhuksilta rahaa ja nykyisin saa myös lukea uutisia, joissa romanit ovat jopa väkivaltaisesti ryöstäneet puolustuskyvyttömän vanhuksen tämän omassa kodissaan. Tuntuu siltä, että romanien itsensäkin kannalta parasta olisi, jos he jättäisivät oman ”kulttuurinsa” ja pyrkisivät kaikin keinoin sulautumaan valtaväestöön.

Trackbacks

  1. Mustalaiset osa 2 – voiko Suomi koskaan vapautua taakastaan? « Ubi patria, ibi bene

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: